O lume a cunoașterii

    Biografii

    Adi Shankara a fost un celebru teolog hindus, cel mai proeminent exponent al tradiției Advaita Vedānta. »
    „Nu există „sine” sau „alții”, există doar un vis etern care continuă, dând naștere unor personaje trecatoare, aventuri fictive” »
    Atal Bihari Ghose s-a născut în 1864 într-o familie bengaleză de clasă mijlocie adeptă a tradiției Śākta. El a trăit în Calcutta, a primit o educație tipică engleză și a absolvit la Ripon College cu o diplomă în filosofie și engleză. »
    Când exersez, sunt filozof, / Când predau, sunt om de știință, / Când demonstrez, sunt artist. »
    Caroline Rhys Davids a fost unul dintre primii savanți care au tradus textele Abhidhamma, cunoscute pentru complexitatea lor și utilizarea dificilă a limbajului tehnic. De asemenea, ea a tradus porțiuni mari din Sutta Piṭaka sau a editat și a supravegheat traducerile altor cercetători de la Pali Text Society. »
    Suzuki a jucat un rol cheie în dezvoltarea comunicării academice între Est și Vest. El a prezentat învățături despre Zen, Tărâmul Pur și Taoism împreună cu manifestările lor culturale, care au constituit fundalul gândirii și culturii Orientului Îndepărtat. »
    Sönam Gyaltsen Sakya Lama Dampa (1312-1375) a fost un conducător al școlii Sakya a buddhismului tibetan, considerat cel mai mare savant Sakya al secolului al XIV-lea. »
    "În mijlocul norilor impermanenței și iluziei / Dansează fulgerul vieții: poți spune că nu vei muri mâine? / Practică dharma. Acum este timpul să cucerești cetatea Marii Fericiri." »
    Phagmo Drupa Dorje Gyalpo (1110-1170), a fost unul dintre cei trei discipoli principali ai lui Gampopa Sonam Rinchen care a înființat școala Dagpo Kagyu a budismului tibetan și, de asemenea, un discipol al lui Sachen Kunga Nyingpo (1092-1158), unul dintre fondatorii Școalii Sakya. »
    Düsum Khyenpa (1110–1193) a fost primul Gyalwa Karmapa, șef al școlii Karma Kagyu a budismului tibetan. Düsum Khyenpa înseamnă „cunoscătorul celor trei timpuri.” »
    „Recunoștința noastră este datorată celui care a purtat povara majoră, traducând singur șase din cele cincisprezece volume, dând ajutor într-un al șaptelea și acum încununând munca noastră cu acest ultim volum”. »
    Este o mare bucurie să realizezi că Drumul spre Libertate pe care toți Buddha au parcurs-o este mereu existentă, mereu neschimbată și mereu deschisă celor care sunt gata să intre pe ea. »
    „Toate cuvintele sunt uitate în tăcere și seninătate; / În fața ta apare strălucitor de clar și plin de viață.” »
    Gauḍapāda numit și Gauḍapādācārya, istoric, a fost primul învățător din tradiția Advaita Vedānta. »
    Experiența yoghinului tantric este astfel: lumea exterioară este văzută ca o mandala sacră și toate ființele vii văzute ca ființe divine. Toate experiențele se transformă în conștientizare primordială fericită; Și toate acțiunile devin spirituale, indiferent de modul în care apar în mod convențional. Fiecare sunet devine parte dintr-un mare cântec cosmic. »
    A început să studieze limba chineză la vârsta de nouă ani. Când a absolvit liceul în 1936, învățase și limba sanscrită. »
    Hsuan Hua a fost un influent călugăr budist Ch'an și o figură importantă în dezvoltarea budismului occidental în Statele Unite în timpul secolului al XX-lea. »
    A fost prima savantă care a studiat viața femeilor în lumea budistă antică. Fostă elevă al celor doi Rhys David, Horner a tradus multiple texte pali, inclusiv Vinaya Piṭaka, Majjhima Nikāya și Milinda Pañha. »
    Rădăcina tuturor dharma este propria minte: convingător atunci când nu este examinat, ingenios în înșelăciunea sa; Cu toate acestea, atunci când sunt investigate, [sunt] fără temei sau origine; în esență, fără să vină, să stea sau să plece. Toate fenomenele din saṃsāra și nirvāṇa sunt doar proiecții pure sau impure ale propriei minți. În realitate, nici saṃsāra, nici nirvāṇa nu există. »
    „Din afară, nimeni nu te poate face liber. Prin urmare, nu mă preocupă întemeierea religiilor, sau a noilor secte, sau a stabilirii de noi teorii și filozofii. Dimpotrivă, mă preocupă doar un singur lucru esențial, adevărata libertate a omului.” »
    Fascinate de imensa varietate a percepțiilor, care sunt ca răsfrângerea iluzorie a lunii în apă, ființele rătăcesc la nesfârșit în cercul vicios al samsarei... Vă implor, buddha și bodhisattva, asigurați-vă că orice doresc nu se va întâmpla niciodată. »
    Era un cititor pasionat și se știa că, după un text care l-a mulțumit în mod deosebit, petrecea un timp într-o transă lungă, extatică. »
    Luându-ți propria minte drept martor, fă-ți viața și practica una, iar în momentul morții, fără să te gândești la nimic rămas nefăcut, să nu-ți fie rușine de tine însuti. Aceasta în sine este învățătura fundamentală a tuturor practicilor. »
    Shyama Charan Lahiri (30 septembrie 1828 – 26 septembrie 1895), mai cunoscut sub numele Lahiri Mahasaya, sa născut într-o familie de brahmani în satul Ghurni (în prezent un cartier al orașului Krishnanagar) din districtul Nadia din Bengal. »
    El a vrut să „doteze oamenii cu instrumentele de eliberare chiar în această viață... Tot ce aveți nevoie este khaṇikā Samādhi, „Samādhi de moment. Atâta timp cât vă puteți simți respirația, puteți simți senzația, puteți face Vipassana”. »
    Ea spera să găsească în India un maestru spiritual care să-i deschidă o cale către Realizare, dincolo de orice formă religioasă. L-a descoperit în Kanpur, în maestrul sufi Radha Mohan Lal Adhauliya - un hindus Kayasth. »
    Lobsang P. Lhalungpa sa născut în Lhasa, Tibet. Din 1940 până în 1952, a fost călugăr-oficial în slujba Sanctității Sale Dalai Lama și a guvernului tibetan. El a stabilit primul program în limba tibetană la "All India Radio" și și-a dedicat viața promovării și conservării bogatei tradiții spirituale și culturale a Tibetului. »
    Viața este trecătoare ca norii de toamnă, tinerețea este trecătoare ca florile primăverii, trupul este trecător ca un împrumut; stăpânul morții, ca umbra muntelui din apus, nu va întârzia. »
    Regretul este inutil. Dacă nu practicăm, deși avem ocazia, vom regreta când vom fi bolnavi, bătrâni și slabi, întinși pe patul de moarte... Înainte de a fi prea târziu, țineți minte îndemnul lui Buddha: „Meditați, bhikku, nu întârziați, altfel vei regreta mai târziu. Acesta este sfatul nostru pentru tine." »
    Nan Huai-Chin a fost un lider spiritual al Chinei contemporane. El a fost considerat de mulți ca fiind forța majoră în renașterea budismului chinez. »
    Ñāṇamoli Bhikkhu a fost un călugăr budist britanic Theravada și traducător din literatura pāli . După ce a învățat noțiunile de bază ale canonului, Ñāṇamoli a dobândit o stăpânire remarcabilă a limbii pāli și o cunoaștere profundă a scripturilor canonice într-un timp relativ scurt. »
    „Tânăre yoghin, văd că fugi de stăpânul tău. El are tot ce ai nevoie; trebuie să te întorci la el. Munții nu pot fi învățătorul tău. Himalaya din India și Tibet nu au monopol asupra sfinților. De îndată ce devotul este dispus să meargă până la marginile pământului pentru iluminare spirituală, învățătorul său apare în apropiere.” »
    A fost recunoscut de Dodrupchen Jigme Trinlé Özer ca fiind reincarnarea lui Palgé Samten Phuntsok și i s-a dat numele Orgyen Jigme Chökyi Wangpo (Stăpânul neînfricat al Dharmei din Orgyen). Mai târziu a fost cunoscut sub numele de Dzogchen Patrul Rinpoche. »
    Gendun Drup (1391–1474), un discipol al fondatorului tradiției Gelugpa, Je Tsongkapa, a fost numele religios al călugărului care a ajuns să fie cunoscut drept „Primul Dalai Lama”, dar numai la 104 ani după moartea sa. »
    „Frica de moarte a dispărut odată pentru totdeauna. Absorbția în Sine a continuat neîntreruptă. Alte gânduri ar putea veni și pleca ca diferitele note muzicale, dar „Eul” a continuat ca nota fundamentală śruti care susține și se amestecă cu toate celelalte note”. »
    Rāmānujā a fost considerat primul gânditor care a contestat teoriile lui Śaṅkara și a oferit o interpretare alternativă a scripturilor Upanishadice. »
    înainte am fost, O, Guru, preferatul Tău. / Acum însă, vai! Nici măcar să văd Trupul Tău, nu am putere. / Deși nu am puterea să văd Forma Ta Actuală, / Binecuvântat să fiu văzând-ți Fața Ta! »
    “Singurul lucru care impresionează un cititor apropiat al expunerii sale este că el este cu adevărat un suflet indian într-un trup european...” »
    „Aș suferi de bunăvoie tot felul de dureri corporale și, de asemenea, moartea, de o sută de mii de ori, dacă astfel, aș putea aduce un singur suflet la libertate și mântuire”. »
    „De la vârsta de cinci până la opt ani, puteam, într-un fel intuitiv, să explic sensul versurilor sanscrite din Gītā. De asemenea, puteam demonstra diferitele posturi yoghine […].” »
    „L-am văzut pe Swami dând cunoaștere direct celor pe care îi învăța. Aceasta mi-a rezolvat toate conflictele. Problemele mele cu Vedanta proveneau din ideea mea greșită că era un sistem.” »
    Swami Kuvalayananda a fost un cercetător și educator cunoscut în primul rând pentru cercetările sale de pionierat asupra fundamentelor științifice ale sistemului yoga. A început cercetările în 1920 și a publicat primul jurnal științific special dedicat studierii yoga, Yoga Mimamsa, în 1924. »
    Există un punct între somn și veghe, / Unde vei fi în veghe fără să tremuri: / Intră în lumea nouă pe unde trec forme atât de hidoase, / Trec, - răbdă, nu te lăsa luat de curent. (...) »
    Nu există zgomot în lume. Nu există pace în Himalaya. Ambele sunt în tine. Ai mult mai mult înăuntru decât știi. Omul este infinit. Mintea lui este puternică și capabilă, dar încă nu și-a dat seama de asta. Conștientizarea individuală este potențial cosmică. »
    Nu poți avea lumină și întuneric în același timp. Dacă vrei să te bucuri de beatitudinea spirituală, va trebui să renunți la plăcerile senzuale. Chiar dacă unul dintre discipolii mei își ridică capul din mlaștina Saṃsārei, mi-am justificat existența. »
    „Nu te voi accepta cu ușurință ca discipol; trebuie să existe o dăruire completă prin supunere strictă învățăturilor mele”. »
    Nu sta pe un piedestal înalt cu 5 cenți în mână spunând, iată, biet om; ci fii recunoscător că bietul om este acolo, și făcându-i un dar poți să te ajuți pe tine. Nu cel care primește este binecuvântat, ci cel care dă. Fiți recunoscători că vi se permite să vă exercitați puterea bunăvoinței și milei și astfel puteți deveni curați și desăvârșiți. »
    „Budist sau nu, am examinat fiecare dintre marile sisteme religioase ale lumii și în niciunul dintre ele nu am găsit nimic care să depășească, prin frumusețe și cuprindere, Nobila Cale Octuplă și Cele Patru Nobile Adevăruri ale lui Buddha.” »
    Tirumalai Krishnamacharya a fost un profesor indian de yoga, vindecător ayurvedic și savant. Deseori denumit „părintele practiclor de yoga moderne”, Krishnamacharya este considerat pe scară largă drept unul dintre cei mai influenți profesori de yoga ai secolului al XX-lea. »
    Această viață este la fel de impermanentă ca un balon de apă; Amintește-ți cât de repede se degradează și apoi vine moartea. După moarte, la fel cum o umbră urmează corpul, la fel urmează efectele negative și pozitive ale karmei. »
    Vedānta Deśika a fost un filozof indian, guru Śrī Vaiṣṇava, poet, logician, matematician și unul dintre cei mai străluciți credincioși ai traditiei Śrī Vaiṣṇava în perioada post-Rāmānuja. »
    „O, nobil născut Walter Yeeling Evans-Wentz, ascultă. Acum experimentezi strălucirea luminii clare a realității pure. Recunoaște-o, nobil născut...” »

    © 1991-2024 The Titi Tudorancea Bulletin | Titi Tudorancea® este Marcă Înregistrată | Condiţii de utilizare
    Contact