| Publicat pe 6 martie 2011 |
|
Vitamina D protejeaza impotriva cancerului
Un nou studiu realizat de cercertatori de la University of California, San Diego School of Medicine si Creighton University School of Medicine in Omaha, arata ca o cantitate mult mai mare de vitamina D decat se credea pana acum este necesara pentru a atinge concentratia sanguina care reduce semnificativ riscul de cancer mamar si alte boli majore.
 Metabolismul vitaminei D. Credit: WikipediaDesi aceste doze sunt mai mari decat ceea ce se presupunea anterior ca fiind suficient, sunt totusi sub nivelul pe care un studiu efectuat in 2010 de National Academy of Sciences Institute of Medicine, il considera lipsit de pericolul efectelor secundare.
“Doze zilnice de vitamina D pentru adulti de 4000 pana la 8000 unitati internationale (UI) sunt necesare pentru a mentine concentratia sanguina de metaboliti ai vitaminei D in gama necesara pentru reducerea la aproximativ jumatate a riscului unor boli – cancer mamar, cancer de colon, scleroza multipla, diabet de tip 1,” a spus Cedric Garland, PHD, profesor de medicina familiei si medicina preventiva la San Diego Moores Cancer Center. “Am fost surprins sa descoperim ca doza necesara pentru a mentine concentratia vitaminei D care previne aparitia bolilor este atat de mare – mult mai mare decat doza minima de 400 UI/zi care era necesara pentru combaterea rahitismului in secolul trecut.”
Studiul este rezultatul cercetarilor pe un grup de cateva mii de voluntari care au luat vitamina D in doze intre 1000 si 10000 de UI/zi. Analiza sangelui a determinat apoi concetratia de calcidiol (25-hidroxicolecalciferol), forma in care vitamina D circula in sange.
“Cei mai multi cercetatori care studiaza vitamina D in prezent sunt de acord ca o concetratie de 40-60 nanograme/ml este concentratia sanguina optima de calcidiol care previne majoritatea bolilor legate de deficienta vitaminei D,” a spus Garland. “Din nefericire, conform unui sondaj facut de National Health and Nutrition, numai 10 la suta din populatia din Statele Unite, ajunge la acest nivel, in principal persoanele care lucreaza in aer liber.”
Interesul in doze marite a fost trezit in decembrie anul trecut cand un comitet de la National Academy of Sciences Institute of Medicine (IOM) din Statele Unite a identificat o doza de 4000 UI/zi ca fiind lipsita de riscuri pentru adulti si copii de peste noua ani si 1000 – 3000 UI/zi pentru copii pana la opt ani.
In timp ce comitetul mentionat declara ca o doza de 4000 UI/zi este lipsita de riscuri, doza minima recomadata pe zi este de numai 600 UI/zi.
“Acum, dupa ce rezultatele studiului au fost publicate, va deveni normal pentru fiecare adult sa ia 4000 UI/zi,” a spus Garland. Acest nivel este comfortabil sub doza de 10000 UI/zi pe care comitetul raportului IOM il considera la limita de jos a riscului, iar beneficiile sunt substantiale.” El a adaugat ca persoanele care au contraindicatii trebuie sa discute cu doctorul lor necesarul de vitamina D.
Informatii suplimentare: www.GrassrootsHealth.net, www.iom.edu.
|