Ediţia în limba română
    / Călătorii / Autostrăzi

    Autostrazile din Italia (Autostrade in Italia)

    CATALIN KISLINGER | 24 AUGUST 2014



    Autostrada din Italia.

    Autostrada este sistemul national italian de autostrazi. Lungimea totala a acestui sistem este de aproape 7000 km (6661,3 km in decembrie 2009).

    Italia este prima tara din lume care a proiectat si a construit o autostrada. Pe 21 septembrie 1924, a fost inaugurata autostrada dei Laghi, care facea legatura intre orasele Milano si Varese. Aceasta autostrada avea o singura banda pe sensul de circulatie.

    In anul 1930, Italia avea construiti peste 4000 km de autostrada cu mai multe benzi pe sensul de circulatie. Circulatia pe autostrazile din Italia se face contra unei taxe.



    Reteaua de autostrazi din Italia.

    Viteza

    • Viteza maxima de circulatie pe autostrazi in Italia este de 130 km/h (daca nu sunt indicatoare care sa indice alta viteza mai mica).

    • In caz de precipitatii atmosferice, viteza nu poate sa fie mai mare de 110 km/h.

    • In caz de ceata, viteza maxima este de 50 km/h (numai atunci cand exista un indicator cu viteza maxima de 50 km/h insotit de un alt indicator care sa indice "numai in caz de ceata"); in celelalte cazuri, conducatorul auto trebuie sa-ti adapteze viteza in mod corespunzator.

    • Conducatorilor auto incepatori, le este interzis sa depaseasca viteza de 100 km/h in primii trei ani de la obtinerea permisului de conducere.

    • Anumite categorii de autovehicule au limita de viteza de 50, 60, 80 si 100 km/h.

    • Legal, pe anumite sectoare viteza maxima poate sa fie de 150 km/h daca se indeplinesc conditiile:

    - autostrada are cel putin trei benzi pe sensul de circulatie, plus o banda de urgenta pentru fiecare sens.
    - trafic intens.
    - conditii meteo favorabile.
    - o rata extrem de scazuta a accidentelor pe ultimii cinci ani pe acel sector.
    - sectorul de autostrada sa fie dotat cu SICVE (Sistema informativo per il controllo della velocita, numit si Safety Tudor - sistem informatic de masurare a vitezei autovehicolelor care circula pe autostrada).

    In anul 2013, nici un sector de autostrada nu a avut viteza limita de 150 km/h.

    Taxarea

    Pe toate autostrazile din Italia se aplica taxarea. Colectarea acestei taxe se face in doua moduri, prin taxare variabila, si prin taxare fixa.

    Taxa variabila

    Se aplica la majoritatea autostrazilor din Italia. Conducatorul autovehiculului primeste un tichet la intrarea pe autostrada, si plateste la iesire o taxa corespunzatoare, care tine cont de distanta parcursa pe autostrada, de coeficientul clasei autovehicului si de coeficientul de autostrada (difera de la o autostrada la alta).

    Pentru autovehiculele care au montat sistemul electronic de plata Telepass, cele doua proceduri (inregistrarea intrarii si taxarea la iesire) se realizeaza automat. Autovehiculul nu mai trebuie sa opreasca, ci sa treaca cu o viteza de maxim 30 km/h prin zona de inregistrare.

    Taxa fixa

    In sistemul cu taxare fixa, taxarea nu mai depinde de numarul de kilometri parcursi, ci se plateste o suma fixa care depinde de clasa autovehiculului.

    Acest sistem de taxare este mai putin raspandit decat sistemul de taxare variabil. Se aplica pe Autostrada dei Laghi, pe ocolirile din jurul orasului Milano (A50, A51 si A52), pe inelul Nord si Sud al orasului Milano, pe sectiunea A3 a autostrazii Napoli-Pompei-Salerno, pe A12 Roma-Civitavecchia, pe A32, pe A33 portiunea Asti-Alba si pe A24 portiunea Settecamini-Lunghezza.

    Autostrazile din Italia

    Autostrazile principale din Italia

    • A1 Milano - Napoli, cunoscuta ca "Autostrada del Sole" sau "AutoSole"

    • (A2 fosta autostrada Roma - Napoli, acum parte a A1)

    • A3 Napoli - Salerno - Reggio Calabria

    • A4 Turin - Trieste (segmentul Brescia-Venetia este cunoscut ca "Serenissima", numele vechii Republici Venetia)

    • A5 Turin - Aosta - Monte Bianco (cunoscuta ca "Autostrada della Valle d'Aosta", autostrada face legatura cu Franta prin Tunelul Mont Blanc)

    • A6 Turin - Savona (cunoscuta ca "Verdemare")

    • A7 Milano - Genova (cunoscuta "Serravalle")

    • A8 Varese - Milano (cunoscuta ca "Autostrada dei Laghi", Autostrada Lacurilor, sau "AutoLaghi")

    • A9 Lainate - Como - Chiasso (autostrada face legatura cu Elvetia; este parte din "Autostrada dei Laghi")

    • A10 Genova - Ventimiglia ( autostrada face legatura cu Franta; cunoscuta ca "Autostrada dei Fiori" - Autostrada Florilor)

    • A11 Florenta - Pisa Nord (cunoscuta ca "Firenze-Mare", Florenta-Mare)

    • A12 Genova - Rosignano Marittimo / Civitavecchia - Roma (cunoscuta "Autostrada Azzurra" - Autostrada Albastra).

    • A13 Padova - Bologna

    • A14 Bologna - Taranto (cunoscuta ca "Autostrada Adriatica")

    • A15 Parma - La Spezia (cunoscuta ca "Autocamionale della Cisa")

    • A16 Napoli - Canosa (cunoscuta ca "Autostrada dei Due Mari" - Autostrada Celor Doua Mari)

    • (A17 titulatura a fost retrasa)

    • A18 Messina - Catania / Siracusa - Rosolini

    • A19 Palermo - Catania

    • A20 Messina - Palermo

    • A21 Turin - Piacenza - Brescia (cunoscuta ca "Autostrada dei Vini" - Autostrada Vinului)

    • A22 Modena - Brennero (autostrada face legatura cu Austria; cunoscuta ca "Autostrada del Brennero" sau "AutoBrennero")

    • A23 Palmanova - Tarvisio (autostrada face legatura cu Austria; cunoscuta ca "Autostrada Alpe-Adria")

    • A24 Roma - L'Aquila - Teramo (cunoscuta ca "Autostrada dei Parchi" - Autostrada Parcurilor)

    • A25 Pescara - Torano

    • A26 Genova (Voltri) - Gravellona Toce (cunoscuta ca "Autostrada dei Trafori" - Autostrada Tunelurilor)

    • A27 Venetia - Belluno (cunoscuta ca "Autostrada d'Alemagna" - Autostrada Germania)

    • A28 Conegliano - Portogruaro

    • A29 Palermo - Mazara del Vallo/Trapani (cunoscuta ca "Autostrada del Sale" - Autostrada Sarii)

    • A30 Caserta - Salerno

    • A31 Piovene Rocchette - Vicenza (cunoscuta ca "Autostrada della Val d'Astico" - Autostrada Vaii Astico)

    • A32 Turin - Bardonecchia (autostrada face legatura cu Franta prin Tunelul Frejus; cunoscuta ca "Autostrada del Frejus")

    • A33 Asti - Cuneo (in constructie, dar partial deschisa)

    • A53 Raccordo Bereguardo-Pavia (face legatura intre Pavia and A7)

    • A91 Roma - Fiumicino Aeroporto

    • NSA 339 (Catania - Siracusa)


    Alte tipuri de autostrazi in Italia

    • In jurul oraselor mai exista deviatii clasificate ca autostrazi (autostrade tangenziali): A50-A57, A90, RA1, RA15.

    • Mai exista on serie de autostrazi de lungime scurta, cu cateva iesiri, numite bretelle, diramazioni sau raccordi. Ele fac legatura intre alte doua autostrazi, sau intre o autostrada si anumite orase care nu au autostrada.

    Ele pot avea acelasi numar cu cel al autostrazii principale (uneori cu sufixul dir), de exemplu:

    A4 - Raccordo Chivasso (6 km), face legatura intre A4 - Verolengo

    A14dir - Diramazione per Ravenna (29,8 km), face legatura intre A14 - Ravenna

    Sau, numarul lor poate fi o combinatie a numerelor celor doua autostrazi pe care le leaga:

    A26A7 - Diramazione Predosa-Bettole (17 km), face legatura intre A7 - A26


    Tunelurile din Italia (Trafori)

    Cele mai importante tuneluri alpine in Italia tratate ca si autostrada (desi, ele nu sunt propriu-zis autostrazi) sunt:

    • T1 Tunelul Mont Blanc (Traforo del Monte Bianco) - face legatura intre Italia si Franta

    • T2 Tunelul Gran San Bernardo (Traforo del Gran San Bernardo) - - face legatura intre Italia si Elvetia

    • T4 Tunelul Frejus (Traforo del Frejus) - face legatura intre Italia si Franta


    Codul T3 a fost initial pentru Tunelul Bargagli-Ferriere, dar a fost inlocuit cu indicativul de drum SP 226.

    De retinut

    • Pe autostrazile din Italia sunt montate 1008 camere web care transmit on-line circulatia pe aceste autostrazi.

    • In anul 1926, pe Autostrada dei Laghi au circulat 421406 vehicule, cu o medie zilnica de 1115 vehicule.

    • Din motive de siguranta circulatiei, pe autostrazi exista si o viteza minima de deplasare, care difera de la o tara la alta.

    Viteza minima de circulatie pe autostrada poate fi stabilita intre 45 si 80 km/h, (de exemplu, Germania are o viteza minima de circulatie pe autostrada de 60 km/h). Vehiculele care circula cu viteza mai mica pot fi, de asemenea, un motiv de producere a accidentelor de circulație.

    • Autostrada este un drum asfaltat de mare capacitate si viteza, semnalizat special, rezervat exclusiv circulatiei autovehiculelor, cu sau fara remorci, si care are urmatoarele caracteristici:

    - are doua cai unidirectionale, separate printr-o zona mediana sau, in mod exceptional, prin alte modalitati, cu exceptia unor locuri speciale sau cu caracter temporar,

    - are cel putin doua benzi de circulatie pe sens, plus banda de urgenta,

    - intersectii denivelate - nu se intersecteaza la nivel cu drumuri, cai ferate sau linii de tramvai,

    - accese limitate - intrarea si iesirea fiind permise numai prin locuri special amenajate,

    - benzi carosabile suplimentare pe sectoarele cu rampa mare (sau benzi pentru vehicule lente),

    - pe sectoarele de intrare sau iesire de pe autostradă (benzi de accelerare sau de decelerare) care sunt executate in general in locul benzilor de stationare sau de urgenta.

    - benzi de ghidare - cate doua pentru fiecare cale unidirectionala, care sunt vopsite in alb sau galben, indicand prin continuitatea liniilor latimea partii carosabile propriu-zise.

    - pe autostrada sunt strict interzise oprirea, intoarcerea, mersul inapoi, coborarea sau urcarea din autovehicule in locuri neamenajate.

    Imagini privind circulatia pe autostrazile din Italia



    Autostrada din Italia. Italia.



    Autostrada din Italia. Italia.



    Autostrada din Italia. Italia.



    Autostrada din Italia. Italia.



    Autostrada din Italia. Italia.




    DE ASEMENEA ÎN SECŢIUNEA AUTOSTRĂZI

    Autostrăzile au trei benzi de circulaţie (inclusiv banda de urgenţă) pe sens, sunt marcate prin culorile alb şi verde, iar viteza maximă admisă este de 120 km/h. Drumurile exprese, sau semi-autostrazile, sunt la fel ca autostrăzile dar nu au benzi de urgenţă. Sunt marcate prin culorile alb şi albastru, iar viteza maximă admisă este de 100 km/h.
    Datorită poziţiei geografice, la intersecţia marilor drumuri europene, Slovenia este o ţara destul de tranzitată, mai ales de persoanele care doresc să ajungă cu maşina în Italia, Franţa, Austria şi Spania. Starea drumurilor este bună, iar sistemul de autostrăzi este foarte dezvoltat.
    Pentru a circula pe autostrăzile din Turcia se percepe o taxă, valuarea ei fiind în funcţie de distanţa parcursă şi de clasa autovehiculului. Modalitatea de plată a taxei este diferită faţă de sistemele pentru autostrăzile din UE. În Turcia este folosit sistemul automat de trecere HGS care foloseşte un autocolant cu tehnologie RFID.
    Autostrăzile au trei benzi de circulaţie (inclusiv banda de urgenţă) pe sens, iar viteza maximă admisă este de 130 km/h. Principalele autostrăzi sunt marcate cu litera M însoţită de un număr. Drumurile exprese, sau semi-autostrazile, sunt la fel ca autostrăzile, dar nu au benzi de urgenţă, şi au o viteză maximă admisă de 110 km/h.
    Sistemul de autostrăzi din Grecia este administrat, pe secţiunile respective, de 6 companii diferite. De aceea, sistemul de taxare este mai complicat decât în alte ţări europene. Aceste companii nu doar construiesc şi întreţin secţiuni de autostradă, dar şi taxează, fiecare în mod diferit, circulaţia pe aceste secţiuni. Viteza maximă admisă pe autostrăzile din Grecia este de 130 km/h.
    Publicitate

    Rezervări de hoteluri

    Destinaţia:

    Caută în jur:

    Tipul camerei:

    Nr. camere:

    Sosire la hotel:

    Plecare de la hotel:  

    Rezervări la peste 210.000 hoteluri din toată lumea, la cele mai bune preţuri, prin reţeaua internaţională de rezervări hotel.de AG. Comision de rezervare: zero!

    DE ASEMENEA ÎN SECŢIUNEA AUTOSTRĂZI:

    © 1991-2014 The Titi Tudorancea Bulletin | Titi Tudorancea® este Marcă Înregistrată | Condiţii de utilizare